Semester och föräldraledigt.

Idag har vi planerat klart semester och ledigheter som behövs! Får ha sambon hemma i 2 månader i sommar. Det kommer bli så skönt att vara dubbelt från start.

Vi har som mål att bebisen ska börja på förskola tidigast augusti 2020, alltså när den är 3 år drygt. Kan hända att vi väntar ännu längre. Jag är ju redab idag självvalt hemmafru och trivs riktigt bra med det. Sambon har mycket ledigt på sitt jobb så jag kommer kunna extra arbeta om jag blir rastlös. Men hur ska man kunna bli det?

Vi har valt att denna ska börja sent för vi vill att den ska kunna göra sig förstådd innan. Att språk, motorik och utvecklingen ska ligga så den är trygg med sig själv och vet vad den vill samt kan säga nej och berätta saker.

Vi kommer gå på barnaktiviteter samt hitta på grejer hemma för att hålla oss stimulerade och utvecklas.

Jag tror inte vi människor är skapta för att börja förskola vid 1 års ålder. Mina andra barn har börjat då och det har varit med ångest! Men vi bygger upp ett sådant samhälle att pengarna behövs till varje pris! Att ha nya grejer och prylar, resor, aktiviteter är viktigare än att kunna andas, kunna finnas för barnen.

Jag sätter inte denna bebis till världen för att någon annan ska uppfostra den och träffa den fler vakna timmar än mig på en vecka! 

Oj vad svamligt detta vart. Får komma med något mer intressant imorgon!

 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

