Namn!

Oj vilka problem vi  hitta gemensamma namn! Jag hittar flera jag gillar som han ratar. Han är däremot mer snål med namnförslag just nu! Ibland känns det som att bebisen kommer förbli namnlös! Iallafall om det blir en kille. Tjejnamnet har vi troligen och har haft I 2 år nu. Men man vet ju aldrig om den passar i det.

Jag tycker namn är så svårt och viktigt! Det är ju något som ska följa med hela livet och beskriver personen på något sätt. Jag tycker mycket av personen kommer från namnet.

Sedan är det efternamnet. Jag heter en sak och min sambo ett annan. Vilket ska vi ta?! Eller ska vi ta ett helt annat.

Hur har ni gjort med namn på eran skatt? Har ni kollat kön och haft allt klart eller har det vuxit fram när ni sett bebisen?:)

 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

