Viktlös i vattnet

Jag har börjat få mer och mer foglossning nu. Gör riktigt ont på kvällarna de dagar vi haft alla barn och det är fullt upp! Det var väntat att det skulle komma, men hoppades jag hade klarat mig.

Jag älskar känslan av viklösheten i vatten! Vi åker alltid och badar 1-2 gånger i veckan med barnen. Det är mina höjdpunkts dagar. Få ligga där och bara flyta, simma lite (ej vanligt sim) och bara vara. Jag känner aldrig av smärtan i vattnet. Finns alltid någon flytgrej man kan flyta lite med. Jag blir alltid bättre i 1-2 dagar efteråt så det är verkligen värt det.

Har funderat på vattengympa på sjukhuset. Men då är den tiden 8 på onsdagar. Och just den dagen har ena barnet sovmorgon i skolan och behöver skjuts. Så det blir inte att jag åker. 

Har ni nå speciella tips att lindra smärta på?

Jag badar dock i bikini. Funderar på om magen kan vara stötande så man kanske måste hitta en baddräkt istället. Är ju några månader kvar också.


 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

