Aldrig hållt i en virknål.

Jag gillar utmaningar och just nu blir det väldigt mycket tid halvsittandes i soffan/sängen så kände att jag behöver ha något att syssla med.

Jag har aldrig hållt i en virknål förut, men nu gör jag det. Jag fick för mig en natt att jag vill ha en leksaksmobil till vagnen med virkade ugglor på. Började googla runt och hittade en sida med Jättebra och detaljerat beskrivet hur man gör så jag bestämde mig! Detta ska jag klara. 

Fick börja med att kolla lite filmer på hur man gör maskorna men det satt efter ett tag. Då började jag inse att det är väldigt litet det jag ska virka! Så jag körde igång med en stor uggla först för att träna! 

Hur går det då? Ja du, det blir inte jättesnyggt, eller perfekt. Men det blir kärlek i den! Har dock bara kommit till varv 14 på kroppen. Upptaderingen om hur den blir kommer när den är klar:) 

Set dock ut mer som ett bröstvårtsskydd än botten på en uggla haha:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

