V 24, välkommen! 

Äntligen är en ny vecka här! V 24! 

Barnet är nu 30 cm långt och väger ca 600g, samma storlek som en barbiedocka. Dock är det inviduellt vid denna tidpunkt och framåt. Barnet ska nu femdubbla sin vikt innan förlossningen.  Barnet tränar på att andas och rör sig mycket. Ämnet som gör så att vi kan andas och att inte lungorna kollapsar bildas nu för fullt. Det finns en liten chans att bebisen överlever utanför magen.
Hur mår jag då? Foglossningen blir värre för varje dag. Men har inga problem ännu att göra vardagsgrejer. Jag vilar dock ganska mycket. Jag börjar känna mig otymplig och blir andfådd hela tiden. Ingen halsbränna eller värk i händer. Börjar samla vätska i benen. Annars märker jag inte att jag är gravid. Tycker livet är väldigt enkelt fast att tiden går sakta. Vaknar för toabesök på nätterna och har då svårt att somna om.( perfekt bloggtid) 

 

Bebisens hand är nu såhär stor! 

Lilla vännen, vad jag längtar efter dig 💕 längtar så tills du är färdig och kommer ut till oss! Mammas älskling . Jag känner dig ofta sparka och röra dig i magen,  det är som du försöker få kontakt. Trycker jag min hand på magen försöker du sparka bort den. Jag är så lycklig att få äran att vara din mamma!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

