Bilstol med bas.

Vi började kolla runt efter bilstolar ganska tidigt. Vi plussade i början på november och köpte bilstolen redan på blackfriday.

När jag började kolla runt så insåg att utbudet förändrats rejält sedan vi fick barn sist. Vi visste att en bas ville vi ha samt att det inte fick vara isofix på basen. Det med isofix ställde till det rejält! Jag hittade två paket som var utan. Vi har nämligen bara isofix i 1 av 3 bilar.

När jag kollade var ena acta graco och andra Britax. Båda låg runt 2000 kr så var bra pris! Både jag och sambon har haft gracon till våra barn förut då det var första stolen som kom med bas. Men gracon är tyngre och större så vi vart tveksam. 

Vi känner inte att vi har behovet att fästa stolen i vagnen som tur är, annars hade det blivit krångligare.

Av en slump såg jag på blackfriday att gracon var på rea + att jag hade en rabattkod där. Så nu kostade den 1070 kr med bas. Behöver jag säga att vi slog till?:)

Jag är riktigt nöjd trotts att den är tung!  Vi har också fått låna en till bas så vi kan ha fasta baser i 2 bilar, stolen passar i båda.

Hur tänkte ni vid köp av bilstol?

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

