Förlossningen. 

Jag är livrädd!! Börjar få mer och mer ångest för varje dag inför den. Jag vill inte känna så:( Börjar oroa mig allt fler timmar per dygn. Tror det har att göra med att jag har börjat få onda sammandragningar. Och då blir jag påmind om vad som ska komma. 

Jag har pratat med min bm lite lätt och vi ska skicka iväg remiss till aurora för samtal nu när jag kommer nästa gång. Känns skönt att få prata med någon, men känns endå som att min bm inte förstår då jag på papper har väldigt fina förlossningar. 

Jag är rädd för smärtan! 2 gånger nu har jag fått panik och inte kunnat handskas med den. Gått med värkar som inte gör något nytta då jag bara jobbar imot dom. Vill inte göra om detta igen.

 Jag vägrar dock snitt! Så ett planerat snitt kommer jag inte ens nämna! En igångsättning med vattenavgång och tidig eda är det jag vill ha. Vill absolut inte bli igångsatt om jag inte är redo. För är inte det att jag vill få ut bebisen tidigt, utan bara ha tryggheten. 

Hoppas aurora förstår så jag kan släppa denna oron lite.
 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

