Välkommen vecka 25!

​Ny vecka, nya utmaningar! Vecka 25 är här!

Nu är bebisen 30 cm lång och väger ca 680 gram i början på veckan och 790 i slutet. Den väger fort nu! Om den skulle födas nu finns det en chans att den överlever. Huden börjar nu ändra färg. Och den rör på sig mycket. Från nu ska du känna bebisen varje dag.

Hur mår jag då? Jag känner att det blir tyngre. Hade riktigt jobbigt med foglossningar förra veckan. Men denna vecka är det bättre igen. Det hänger bevisligen ihop med hur många barn vi har hemma just då. Jag börjar få fler och fler onda sammandragningar varje dag så det ska jag prata med min bm om. Börjar bli riktigt svårt att raka sig också. Annars mår jag fortfarande toppen! Ofta glömmer jag bort helt att jag är gravid. Magen växer och gror som den ska:)

Har skrivit en lista i veckan om vad som behöver handlas innan bebis tittar ut så nu känner jag mig lite lugnare. Bara börja beta av!

Veckan tacksamhet: att bebisen börjat sparka och röra sig mer och hårdare igen! Nu ser jag hur magen rör sig och täcket hoppar ibland!

Älskade lilla hjärtan vad jag längtar efter dig<3 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

