Badkläder som gravid. 

2 dagar kvar till nästa bad, ångesten är redan här. 

Jag fortsätter på lite samma tema som igår. Osäkerheten över min kropp i sammanhanget badhus.

Vi åker ju och badar 1-3 gånger i veckan med barnen. Barnen verkligen älskar dessa dagar och jag har alltid gjort det. Jag älskar känslan att inget gör ont och jag känner mig rörlig. Men nu börjar det bli jobbigt. Jag tycker att alla stirrar och tittar på mig pga vad jag har på mig.

Jag har riktigt svårt att hitta badkläder nu nämligen. När magen var mindre tyckte jag det bara var mysigt. Jag är ju stolt över min mage! Just nu kör jag badshorts för herrar och en bikiniöverdel till. Jag hade så gärna velat ha en snygg baddräkt som täcker hela magen och går ner en bit över låren. 

Jag har beställt 5 baddräkter totalt nu och alla har fått åka tillbaka! Stora lår/rumpa och små bröst är inte kombon för att passa har jag nu insett. Vi bor i en liten stad så här finns inte så många affärer och dom som finns har noll utbud.

Nu var jag inne på en tankini istället, alltså ett linne och badtrosor. Både kappahl och Lindex skulle få in sina badkläder i dagarna så tänkte jag skulle kolla där först. Är less på allt skickade fram och tillbaka. 

Men hur är reglerna egentligen?  Om jag nu inte hittar ett sätt att täcka min mage, får jag då fortsätta bada för allmänheten? Det känns som att man ska dölja magen för att det ska vara okej. Att ju mindre jag visar ju bättre är det. Mest då jag har några kilon här och där extra.Då kanske folk slutar stirra! Men frågan är stirrar dom eller tycker jag bara det?

Jag skäms som sagt inte alls över min mage i påklätt tillstånd. Jag framhäver den varje dag i tajta tröjor/tunikor då jag tycker den är så fin! Men just naket har det hänt något, en osäkerhet för vad som är okej. Vad ska normen tycka om att jag inte ser ut som alla andra just nu.

Oj vilket rörigt inlägg, skyller på att klockan är mitt i natten:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Badkläder som gravid. ”

Kommentera

