Att ha delade åsikter om ett syskon. 

Jag har alltid sett mig ha 3 barn. 3 förlossningar har jag därför drömt om så länge jag kan minnas! 

Jag fick två barn innan jag skiljde mig. Sedan träffade jag min sambo som hade barn sedan innan och vi vart en stor familj.

Första två åren hann jag inte ens tänka på ett syskon. Vi har barnen väldigt tätt när vi slår ihop så vi hade fullt upp.

Men sedan vaknade min längtan igen. Den drömmen om 3 förlossningar. Jag ville ha ett barn till. Jag och min sambo tog upp det och han ville inte.  Absolut inte under några omständigheter skulle vi ha en till. Jag tänkte inte mer på det just då.

Tiden gick och jag tog upp ämnet gång på gång om en till och fick samma svar. Han var färdig och det blir inga fler. Jag började inse att han faktiskt menade allvar. Han ville verkligen inte ha några fler barn. 

Jag tog detta jättehårt. Började fundera fram och tillbaka om jag kunde stanna kvar med en man som inte ville ha ett till barn. Skulle jag kunna leva livet ut och njuta och inte känna saknad? Men min kärlek är ju så stark så klarar jag av att lämna den?

Såhär funderade jag till och från i över 1 år. Jag grät, skrattade, var arg och var glad allt om vartannat. Sedan accepterade jag det. Jag skulle aldrig få föda barn igen, skulle aldrig få ha en nyfödd i mina armar, aldrig få vara gravid igen. Aldrig få göra allt det.

Jag accepterade att det var en längtan jag fick släppa för att kunna bli helt lycklig med min sambo! Kunna leva livet i vårat förhållande fullt ut. Det var faktiskt ett väldigt svårt och tufft beslut att ta för mig. Men jag började må så mycket bättre efter det! Kunde leva i stunden och inte drömma mig 10 år framåt hela tiden. 

Tror ni jag vart chockad 2 år senare när han säger att han är sugen på en till? Att vi kanske borde ha en gemensam. Att vi kanske borde löpa linan ut med barn och giftermål?:) Det är dock en annan historia 🙂

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

