Förskola vs ingen förskola.

Jag har alltid haft mina barn på förskola tidigt, eller jag vill fortfarande kalla det dagis. Är svårt att komma ifrån. Min första började vid 15 månader och minsta vid 12. Jag hade inga val med någon av barnen då pga jobb och ekonomin.

Denna gång blir det ändring! Vi har som mål att vi ska vara hemma med liten tills den är iallafall 3 år. Så augusti 2020 tidigast blir det förskola.

Jag går redan hemma och det valet gjorde vi när vi bestämde oss att skaffa barn. Jag sa upp mig i oktober. Anledningen att jag sa upp mig är att vi anade att det inte skulle gå att jobba med fogarna, samt att jag inte trivdes på mitt jobb alls. 

Jag är Hemmafru nu och kommer vara det iallafall sålänge jag ammar och känner att det känns bra. Sedan kommer vi puzzla om jag vill jobba lite. Min sambo jobbar varannan vecka så möjligheterna är stora.

Ska bli så skönt att ha bebisen hemma länge. Kunna sätta en bra grund själv, komma igång med talet och utvecklas.

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Förskola vs ingen förskola.”

  1. Så skönt att du har möjligheten att vara hemma =) ❤ Man ska alltid göra det som känns rätt för en själv. Så härligt att du ska bli mamma igen! ❤ ❤

    Gilla

Kommentera

