V 26!

Alltså hallå, vart tog veckan vägen?! Välkommen härliga vecka 26! Känns så härligt att från och med nu är vi närmare vecka 30 än 20, när som helst under 100 dagar kvar! Det är verkligen ett stort delmål för mig. Har dock inte bestämt hur jag ska fira det!


Bebisen är nu ca 31 cm lång. Den väger 810 gram i början på veckan och 930 i slutet! Om bara drygt en vecka Kommer den passera 1 kilo! Det finns fortfarande mycket plats kvar  i livmodern och livmodern växer ca 1 cm i veckan. Lungorna tränas och utvecklas för fullt. 

Hur mår jag denna vecka då? Jag mår faktiskt väldigt bra fysiskt, men  sämre psykiskt. Min foglossning har blivit bättre. Jag hittade att en stor bov till foglossning är att jag ligger på höger sida i sängen eller soffan. Ganska konstigt egentligen men troligen blir det någon sne belastning  då. Nu försöker jag undvika det och det är mycket bättre! Jag har börjat samla vätska rejält i händer, fötter och vader. Har därför beställt stödstrumpor. Bebisen lever om dygnet runt nu igen! Det blir bara starkare och starkare.

Magen växer på som den ska! Mot min längd ser den fortfarande liten ut men jag känner mig enorm! Naveln är halvt utploppad.

Ser fram emot morgondagens bm besök! Ska bli kul att höra hjärtljuden igen samt få veta sf måttet för första gången:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

