Bm besök v 26

Då var det avklarat. Denna månads bm besök. Fysiskt såg allt bra ut.

  • Blodtryck 65/130
  • Hjärtslag 148
  • Järn togs ej
  • Socker togs ej
  • Vikt 2 kilo plus, 3 kg totalt.

Sedan kom allt annat jag tog upp och där förstår hon inget alls. Har mest bara gråtit sedan besöket. Hoppas det släpper snart.

Mina förlossningar ser för bra ut på papper så min förlossningsrädsla tas ej på allvar.. Hade jag velat ha snitt hade ja fått kommit och pratat med någon direkt på remiss. Nu då jag ej vill ha snitt utan prata om allt, fundera på igångsättning m.m så får jag ej komma nu. För igångsättning får man endå inte förens tidigast när du är öppen 3cm. När jag var dit i v 12 vart jag enligt mig lovad att i tid få prata med någon. Nu ska jag få ett samtal i v 35 och göra upp en färlossningsplan. Sedan skulle jag jobba med mig själv och läsa böcker….

Känns kul då jag redan knappt sover och får panik av mina förvärkar som gör ont. 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Bm besök v 26”

    1. Jag hade gärna haft med det. Har googlat och är 25 mil till närmsta doula 😦 Men ska prata med min bm igen tror jag. Försöka förklara bättre.

      Gilla

Kommentera

