Mitt stora intresse i livet.

Vet inte om jag har berättat här om mitt stora intresse i livet, växter! Och då växter som innebär att man får äta saker!

Allt började för 4 år sedan då jag gick och köpte 2 tomatplantor. Jag har ett växthus på Gården som jag ville pröva. Skördade mina tomater och insåg att det var något speciellt.

Året efter satt jag mina första frön, och fick mina första egna gurkor! Det var en sådan häftig känsla och där och då vart jag såld! Då bestämde jag mig att köra på.

Ifjol planterade jag lite fler olika sorter. Jag tog även hjälp av sambon att städa upp och göra iordning hela växthuset så det var riktigt fint! Och det var en seg start men i augusti fick vi tomater, gurkor, paprika och chili i massor! Eller nej inte tomater i massor. Dom vart faktiskt en besvikelse. 

Nu är jag sedan 2 månader igång igen! Har över 50 plantor i köket som växer, allt från gurkor till jordgubbar! Jag vattnar och donar och verkligen myser på. Nu såg jag att första gurkorna är pågång,  dock väldigt tidigt.  Mitt stora mål i år är bara att orka ta hand om allt pga graviditeten. Är många liter vatten som bärs varje dag p sommaren.

Har dock bara dåliga bilder att bjuda på. Men här är mina gurkor och en tomatsort efter första planteringen. Och en bild på en mini gurka 


 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

