Högtider 

Jag älskar högtider! Eller ja 2 högtider, jul och påsk!Jag hade kunnat gå all in på allt vad pynt och grejer heter. Påskäggen är speciella och ska gömmas, på julen har jag massa smågrejer för mig. 

Nu när vi inte har barnen varje år har jag insett att det blir så tomt dom åren som vi inte har dom. Som detta år infaller påsken och lovet så att vi inte har barnen en enda dag. Jag kom på häromdagen att det därför inte lär bli något firande alls iår. Jag ids inte göra påskbord för mig och sambon. 

Det var samma i julas, då var det inga barn hemma här på julen. Vi brukar fira en jul före julen, men iår skalade vi ner allt. Hade inte ens satt upp julgranen! (det brukar jag göra första advent!)

Vi köpte en dyrare sak var till barnen och åt ett litet julbord innan julen. På själva julafton mins jag inte vad vi gjorde. Jag vet att vi åt kött och gratäng iallafall haha.

Nu har det slagit mig att från och med iår blir det ändringar på detta:) Vi kommer ju återigen ha ett barn hemma på heltid som vill fira alla högtider även om inte syskona är här! Jag set fram emot att fortsätta föra våra traditioner vidare och kunna fira jul med tomte i några år till med någon som tror på honom! 

Jag längtar redan till julen iår! Alla barn samlade, vi kör utan släkt iår, bara mysa på och göra allt som vi vill ha det! Se glädjen i alla ögon och bara ha en mysig dag. Och massa förberedelser som vanligt<3 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

