Aurorasamtal. 

Jag var ju riktigt, riktigt besviken efter mitt senaste bm möte. Jag grät hela helgen och kände att allt var fel och ville verkligen inte ha det så. Därför tog jag mod till mig och ringde till min barnmorska på måndagen och förklarade hur jag kände.

Jag behövde dock knappt börja prata innan hon sa att hon hade känt hon också att det vart lite tokigt! Så hon hade skickat iväg remissen direkt i fredags! Och vet ni vad? I går (torsdag) hade det kommit en kallelse i brevlådan!! Om 3 veckor redan ska jag dit! Alltså i v 30 redan! Det känns så grymt bra! Även fast jag inte vet vart det kommer leda så vet jag att vi kommer kunna träffas mer än 1 gång om jag vill. Vi kommer kunna prata om mycket. Jag kanske ändrar mitt tänkande. 

Jag sitter nu och funderar på om jag ska ta med min sambo eller gå själv. Tycker det är lite jobbigt att prata om förr när han är med. Lika att jag tycker det är jobbigt att höra honom prata om förr. Så tror jag vågar öppna mig mer om han inte är med. Men då har jag lätt att stirra mig blind på saker och han får mig att vidga mitt tänkande. Tur det är 3 veckor att fundera:)

Så den 3/5 är det mvc, 4/5 går vi in i vecka 30 och 5/5 tid hos aoura. Rolig vecka med andra ord! Och bara 3 veckor dit:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Aurorasamtal. ”

Kommentera

