Drömmar

Alltså jag har börjat bli helt galen! Såfort jag ser en bebis /litet barn på tvn sätter mina drömmar igång på riktigt! Jag kan se hur Våran bebis skrattar, lär sig sitta, gå, åla, krypa äta ja allt! Jag känner mig så redo för detta steg!

Jag funderar mycket på hur livet hade blivit om vi skaffat barn mycke tidigare, när barnen var mindre. Barnen hade då fått mer ut av varandra men vi hade inte haft samma tid. 

Jag tycker ju att det känns som att jag har all tid i världen nu! Att jag kan göra vad jag vill och hinner med allt. Känns skönt att kunna lägga den tiden på en liten! 

I början har jag tänkt att ”säga upp mig” från hushållssysslor och matlagning. Jag ska fokusera på att få amningen att fungera och lära känna lillisen!  Och sova nät jag kan haha.

Inatt vaknade jag av att jag drömde, jag drömde att förlossningen var över och bebisen låg på mitt bröst. Jag ville så gärna veta vad det är så sambon lyfte upp för att visa. 4 gånger i drömmen börjar den om precis när jag ska få se könet! Jag har dock drömt om att jag får en så vacker tjej förut och nu senast en pojke.

Jag vacklar ju massor i vad jag tror att det är. I början hade jag känslan av lillebror, sedan lillasyster på rul och nu vet jag faktiskt inte alls! Är ju som sambon säger 50/50 vad som kommer ut 🙂

Har sagt det förr och det blir bara värre och värre, jag är så nyfiken på vem det är!

 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Drömmar”

Kommentera

