Ny dag, ny vecka, nya möjligheter! 

Ännu en ny vecka är här! Inte gravidvecka utan vecka i livet:) denna vecka blir väldigt lugn och det känns skönt. Vi är helt barnlediga, sambon jobbar natt och jag ska mest mysa på! Jag har inte så stora mål alls. 

Dock ska det bli grymt väder, så hoppas på många härliga timmar ute:) Ska även påbörja alla små ugglor till sängmobilen/skötbordet/vagnen. Har inte bestämt mig vart den ska hänga.

Sambon började prata om en sänghimmel igår, så nu måste jag googla runt lite på det och se vad jag tycker. Måste även ta mig i kragen och beställa spjälsängsskyddet. Jag kan dock inte bestämma mig om jag ska ha ett vitt ett grått! 

Känns som det kan vara snyggt att bryta av allt det vita! Sedan har vi grått överkast i Våran säng.Den andra uppsättningen sängkläder jag har är också vit/grå. Tänk att här ska det snart ligga en liten bebis! Våran bebis.

Jag läste igår på en sida att vecka 28-32 är en riktig tillväxtperjod. Då ska bebisen dubbla sin vikt! Och snart är jag där. Ska bli kul att se om jag får behålla min lilla mage tiden ut. (sambon tycket dock inte den är liten) 

Nu laddar jag för en vecka då jag ska få fortsätta må bra och bara ta vara på livet! Stod i kalendern att 2/3 av graviditet är gjord nu:) tredje trimesten närmar sig med stormsteg. 

Nu vaknade lillbebisen, då är de dags för frukost annars börjar jag må illa av alla sparkar:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Ny dag, ny vecka, nya möjligheter! ”

Kommentera

