Ligga helt still i sängen som gravid.

Ja min sambo jobbar natt nu i några nätter som han gör ibland. Det ställer till det lite för mig haha!

Jag vill verkligen att han ska krypa ner med mig när han kommer hem på morgonen, eller ja vi äter frukost först. Vilket gör att jag lätt vaknar vid 9-10 och är pigg medan han behöver sova vidare. Vi har försökt att jag är i köket tyst, gör saker eller lägger mig i någon av ungarnas sängar. Men då vaknar han vid 11 redan och kan inte somna om vilket inte är hållbart! Troligast för närheten inte är där.

Vi har insett att det som funkar bäst är att jag ligger kvar i sängen så han får värme och närhet. Dock kan jag inte röra mig så mycket då! Och där hittade jag ett dilemma idag! Ligger fortfarande i sängen och klockan är nu 13,20, vaknade 10. Och min kropp gillar inte att ligga still haha! Börjar ömma både här och där.

Får nog inse att våra mysiga mornar är över och att han får byta sovrum nu när han jobbar natt:) Det blir många omställningar nu:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

