Ätbart till förlossningen 

Jag är verkligen inne i ett stadium nu då det är mest förlossning i min hjärna! Blir därför ganska enformigt här inne.

Mat är något jag brinner för och älskar!  Jag lagar gärna all mat från grunden och bakar eget matbröd här hemma så självklart är det något jag redan funderat på till förlossningen!

  Något med energi som inte är socker vill jag åt.  Och jag hatar att vara hungrig så något som mättar lite vill jag ha. Nu har jag kommit på att jag vill ha med ost och skinka/rostbiff!  Tänk vad perfekt att kunna göra en ostrulle och ta en tugga av! Finns ju god skivad ost att köpa och skinka/rostbiff kan man ha i frysen tills det sätter fart! Festis och vatten är också något jag vill ha med samt frukt! Jag älskar frukt. 

Sedan är frågan om man behöver snabb energi som socker. Men kanske är bättre att hålla sig ifrån det. Jag tycker det suger ur energin så snabbt efteråt. Jag vill ju hålla nivån uppe länge.

Sedan blir det mycket energirik mat på slutet av graviditeten. Det försöker jag dock äta nu också:)

Något jag längtar efter är en cola och en monster! Jag har gjort valet att inte dricka cola under graviditeten nämligen. Kommer inte göra det under amningen heller. Kaffe har jag tur att jag inte gillar så de är lätt att stå emot:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Ätbart till förlossningen ”

  1. Jag hade med mig smågodis och salta nötter och så sportdryck, för att hålla igång energin (det tipsade de om på BVC). Hade laddat upp med en massa ätbart i väskan, men hade inte alltför stor matlust sedan när det väl började, haha. Sedan när förlossningen väl var igång fick jag inte äta något, bara dricka, pga att det alltid finns en viss risk att det kan bli kejsarsnitt, så ifall det är samma för dej så är mitt tips att just ha med dryck som ger energi 🙂

    Gilla

    1. Tack för tipset! Vaf konstigt att det är så olika med att äta! För 7 år sedan fick jag Mat serverad tom! Ska ta med någon sportdryck 🙂

      Gilla

Kommentera

