Vikt och kurvor.

Skrev ju för ett tag sedan om min vikt och uppfattning om den.

Hur går det nu då?  Jadu hjärnspökena är här som vanligt. Men det går faktiskt bättre och bättre att acceptera att jag går upp i vikt. Att jag måste gå upp för att bebisen ska må bra och växa. 

En typisk dag för mig matmässigt ser ut såhär.

Frukost. Fil med  flingor eller havregrynsgröt och två hårdbrödmackor

Lunch. Oftast gårdagens middag eller en matlåda från frysen.

Middag. Någon köttfärsrätt /kötträtt. Jag äter ”tyvärr” stora mängder kött då jag inte får i mig kyckling och fisk just nu. Annars en god  pastasås. 

Kvällsfika. Fil och flingor eller nå gofika. Ibland bara frukt.

Jag äter pasta/ris/potatis och sallad till lunch och middag och dricker vatten. Jag försöker även äta på ganska bestämda klockslag. Annars hoppar jag lätt över ett mål.

Mellan målen dricker jag mängder med vatten och äter massa frukt! Jag är riktigt såld på frukt, mest päron och gröna äpplen.

Jag dricker inge dricka alls just nu. Började med att jag tog bort colan och då tog jag sedan bort resten. Chips äter jag väldigt sällan. Är godis som är min last. Men jag har en skål hårda godisar vid sängen och brukar bli 2-5 stycken på en dag och det kommer jag inte ta bort.

Nu i påskhelgen vart det mera. Vi åt både godis, ostbågar och jag drack faktiskt en alkoholfri öl till maten. Men jag måste få unna mig ibland bara det inte blir varje helg. Pizza blir det också 2-3 gånger i månaden.

Jag har viktkurvor också den översta är enligt barnmorskans startvikt och den understa är en uppskattad startvikt från min sida.

Man ser ganska tydligt att jag pendlar en del. Men det är så det verkar vara. 

 Får se vad som händer dom resterande 91 dagarna:) och det viktigaste se så bebisen växer som den ska även fast fettet omvandlas på mig.

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

4 thoughts on “Vikt och kurvor.”

  1. Men åh.. det sista du ska göra är att tänka på vikt! Jag hatade att väga mig på BVC så jag sa bestämt NEJ till det! :p Ville inte se eller att hon skulle se, sedan vägde jag mig i vecka 40 och så accepterade jag bara vikten 🙂

    Gilla

    1. Ja jag önskar att jag kunde släppa alla tankar om detta:( likförbannat ställer jag mig på vågen varenda vecka:( ska prata med min bm nästa gång om denna ångest.

      Gilla

Kommentera

