Städdag!

Idag har jag en storstädar dag! Eller jag har det ganska ofta egentligen. Jag brukar passa på att damma, dammsuga och skura huset dagen innan barnen kommer och dagen efter barnen har åkt. Sedan underhållsstädar jag bara där imellan:) Jag tycker det funkar riktigt bra för när det bara är jag och sambon blir det inte lika stökigt som när hela högen är här:)

Det börjar dock bli ganska tungt att göra allt på en dag känner jag. Så jag kanske måste börja göra det under två snart. Är endå drygt 200 kvm som ska fixas.

Jag tycker om den uppdelningen vi har hemma. Jag sköter all städning, tvätt bakning och matlagning. Även all planering som hör till matlagningen. Min sambo han jobbar, snöskottar och fixar bilarna. Jag är så bortskämd så jag mins inte ens när jag tankade bilen sist!

Jag lagar 90% av all mat från grunden och bakar allt matbröd själv. Den maten vi fuskar med till barnen är korv, blodpudding och ibland rostbröd. Jag förbereder alltid så mycket som möjligt av maten när barnen är i skolan så man får kvalitetstid när dom är hemma. Tvättar och städar även då.

Nu går jag ju dock på ”mammaledigt” snart och då kommer vi dela upp lite mer. Kommer prioritera vad som behöver göras på ett annat sätt. Eller snarare vi kommer se vad mina dagar räcker till. 

Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag är så tacksam att jag får möjligheten att vara hemma med våra barn, att det alltid är en förälder hemma och inge fritids. Att jag kan ha 100% ork och fokus på barnen då jag inte är trött efter mitt jobb. Hoppas vi har möjlighet att ge samma förutsättningar även till bebisen som kommer. Livet kan ändras fort så jag tar inget för givet!

Hoppas ni får en mysig lördagskväll:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Städdag!”

Kommentera

