När kommer du vilja komma ut älskade bebis?

Jag kan inte rå för det men jag funderar mycket på när älskade bebisen kommer vilja komma ut till oss. Jag har ju fött två barn innan bf och det blir lätt att man räknar med att denna också ska komma ut då. Även fast man vet att det absolut inte behöver vara så.

Min första kom i 37+4 med spontan vattenavgång. 20 timmar senare varav 17 med värkar föddes en otroligt vacker bebis!

Min andra vart jag igångsatt med vattentagning i 37+0 var då öppen 3 cm och efter 5 timmar varav att jag gick från4-10 cm på 30 minuter kom en inte lika vacker bebis ut! Det var väldigt mycket fosterfett kvar, så när det var borttorkat så var även denna bebis så vacker! Min andra förlossning gick jag med värkar med 10-15 minuters mellanrum i 5 dygn innan. Var inlagd 1 dygn pga höga hjärtljud. Men efter en sovdos och inga värkar på 12 timmar skickades jag hem. Den bebisen kom med navelsträngen 2 varv runt halsen och med dalande hjärtljud under krystvärkarna 2 dygn senare.

Så i mitt huvud blir det lätt att jag planerar att den kommer i början av juli. Även fast det inte passar oss för sambon får ej semester förens 16 juli, och han har svårt att bara komma ifrån jobbet. Sedan har vi en intensiv period med alla barnen i 2 veckor så det ultimata är att den stannar inne tills 30 juli, senast 31 för en juli bebis vill jag ha:)

Men får jag må såhär bra och inte ha massa förvärkar och värkar innan så kan jag gå tiden ut, men man märker att man innerst inne endå hoppas på en bebis som kommer i 37+ 

När startade din förlossning om du har barn?

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “När kommer du vilja komma ut älskade bebis?”

Kommentera

