Vad gör barnen inom hushållet?

Jag tycker det är riktigt svårt att veta hur mycket av sysslor hemma som barnen ska göra. Vi försöker lära dom grundgrejerna, men inser att det är svårt att hitta ett mellanläge. 

Våra barn plockar och dammar i sina Rum. Jag vill att det ska vara helt undanplockat inför varje gång dom åker iväg. Det är för att jag ska kunna dammsuga och skura. Dom får även bädda ur sina sängar så jag kan tvätta sängkläderna:)

Hjälper till med maten ibland, dock väldigt sällan och det är mitt fel då den oftast är klar. 

Städa efter sig i hallen, badrummet och grejer man drar fram.
Plockar alltid in i diskmaskinen.

Tar fram nya kläder varje kväll, lägger allt skitigt i tvättkorgen och plockar bort allt rent från torklinan.

Sedan gör nog inte våra barn så mycket mer. Ena pojken har en grej som kostar 50 kr i månaden och för att få dom pengarna tömmer han diskmaskinen 2 dagar i veckan när han är här.
Jag vill att barnen ska lära sig att städa och sådant, men jag vill även att dom ska ha tid att leka och göra roliga saker. Så just nu är vi väldigt nöjd med hur vi gör och barnen med:)

Hur mycket hjälper era barn till  hemma?

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

1 thought on “Vad gör barnen inom hushållet?”

Kommentera

