Kvalitetstid med bonusbarn.

Vi har en väldigt tajt relation alla i våran lilla familj. Alla barn var ju väldigt små när vi träffades så det är ju naturligt att vi alla sitter ihop på något sätt.

Jag möter ofta frågande blickar och höjda ögonbryn då personer hör om hur vi har upplägget i våran familj. Att inga barn är någons barn utan alla barn är våra barn. Det har blivit det naturliga i våran familj.

Vi tycker det är viktigt med egentid med bara ett/flera barn i taget. Kunna få vara fullt fokuserad på bara den/dom och ge 100%. Där är det även ingen skillnad på vems barn som är vems.

 Idag hade vi en sådan dag fullt ut. Jag är den som alltid tar barnen till frisören. Och efter frisörbesöket så brukar vi äta /fika. Så idag tog jag med mig min bonusson till frisören för första gången! Han har bara blivit klippt hemma så nu var det dags! Det var en riktig upplevelse för honom fast han gillade det inte! Det tog för lång tid och man behövde ju sitta stilla haha. Efteråt vart det en pizzamiddag och sedan lite lekparkshäng innan vi åkte hemåt! Vi hade en riktigt rolig dag med många skratt och konversationer:) 

Jag tycker man ska ta sig tid att bara umgås med en och en ibland. Den 30 maj är det dags nästa gång för ett barn att ha klippmys med mig. 🙂

Är så lycklig som får ha alla barn i mitt liv. Och snart kommer ett till:)
J

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

1 thought on “Kvalitetstid med bonusbarn.”

Kommentera

