Välkommen du härliga vecka 30:)

Du härliga vecka 30! Jag är så glad att jag får äran att gå igenom dig också:) Blir inge barnmorskan imorgon trots allt utan blir först på tisdag:) Men det ska jag nog överleva, och skönt med bara ett samtal om dagen:)


Men nog om det. Bebisen är nu 40 cm lång och väger 1,43 kilo i början på veckan och går nu upp ca 200-250 gram i veckan! Är ju inte så länge kvar tills den ska vara färdig för att komma ut. Skelettet blir hårdare hela tiden och lungorna tränas för fullt. Den dricker och kissar ca 5 dl fostervatten om dagen. Vissa barn lägger sig med huvudet neråt nu, men på vissa kan det dröja till 35-36 innan

Jag märker en riktigt stor skillnad på sparkarna just nu. Det känns mer som att det bara är bökande och sådant så troligen har den lagt sig bakom moderkakan igen. Men snart flyttat den nog igen. Kände första hickan igår.

Hur mår jag nu då? Ja känns enformigt att skriva men ännu en vecka har jag fått må riktigt bra! Jag har problem när jag ska upp ur sängen och första stegen att det gör riktigt ont, men det släpper efter ett tag. Har börjat få ont i fotsulorna också haha. Men det går att överleva med:) annars känner jag mig inte ens gravid! 

Helt sjuka kontraster, får påminna mig om att jag är gravid, och den förra var jag sängliggandes riktigt tidigt! Man har nog stärkt kroppen lite genom åren.

Du härliga nya vecka, vad trevligt vi ska ha det tillsammans du och jag<3 

 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

1 thought on “Välkommen du härliga vecka 30:)”

  1. Härligt att du fortfarande mår så bra, och särskilt om din förra graviditet var jobbig! Då är det ju verkligen på tiden att du får ha en riktigt lätt graviditet det här varvet 🙂

    Gilla

Kommentera

