Dagens besök!

Alltså jag svävar på små rosa moln här hemma! Hon vi fick träffa idag var verkligen rätt person på rätt plats och hon jobbade med rätt grejer! Och hon brinner för det hon gör! Jag prat alltså om aurora barnmorskan.

Jag klev in i väntrummet idag men en väldigt bestämd tanke att jag ska ha en igångsättning så enkelt är det. Jag kliver en timme senare ut alldeles varm och lugn i kroppen och alla tankar på igångsättning är som bortblåsta. 

Vi pratade om vad jag tycker är jobbigt och hon accepterade inte svaret smärtan, vi försökte hitta vad det är bakom smärtan som gör mig rädd. Vi kom fram till att det är två stora saker, mitt kontrollbehov och rädslan att inte bli tagen på allvar.

Vi pratade om vissa åtgärdspunkter som nu står skrivet i mina papper

 Den första är att låta mig vara den jobbiga mamman och låta mig komma in om jag ringer även om det inte är igång påriktigt. Låta mig komma dit så resurser kan sättas in tidigt.

Vid en kontroll kolla hur öppen jag är innan man tar ctg. Det för att kunna förbereda inför en eda direkt medans ctg kurvan går.

Sätta en tidig eda.

Om det blir lika som sist på slutet av graviditeten så sätta in sömnhjälp så jag har ork för en förlossning 

Tätare bm besök om det behövs. 

Sedan finns det vissa punkter jag inte vill skriva ut här.

Jag fick sedan gå en rundtur, kolla intagningsrum, förlossningsrum, vilorum, akutrummet och andra viktiga lokaler. Jag började nästan gråta då jag såg dendär lilla plastbaljan. Tänk att där kommer min bebis att ligga.

Jag känner mig lugn i kroppen nu inför det som kommer. Jag tänker se till så det blir 10 bra veckor nu på slutet. Jag ska dock fortsätta träna andning med min sambo och avslappning

Jag litar på att med hans hjälp kommer detta gå kanon! Jag kanske inte behöver en enda av sakerna vi skrivit upp, men dom finns där för mig om det behövs!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

1 thought on “Dagens besök!”

Kommentera

