Älskar rutiner.

Jag älskar verkligen rutiner! Jag hade kunnat rutat in hela vardagen tror jag utan problem! Jag lever dock med en sambo som inte är lika mycke för rutiner. Ibland krockar det riktigt mycket, men jag har insett att det är bra också! Han får mig att släppa på mycket! Morgonrutin, kvällsrutin och måltider håller jag dock stenhårt i!

Denna vecka jobbar sambon förmiddag. Det betyder att jag har lite mer att göra än vanligt. Morgonen som vi annars delar på är nu min och det brukar vara en prövning att få upp morgontrötta barn. Men där har jag också hittat en rutin som funkar. Det är nämligen att jag väcker alla 20-25 minuter tidigare! Då blir det inge stress om någon inte vill kliva upp:) jag hämtar även vissa barn också:)

Idag har jag tänkt att småstäda lite. Tvättmaskinen är igång och sängen håller på att bäddas ur. Ska ta o dammsuga lite också:) Ska även ut och leta en gren till skötbordet. Har fått en idé till en mobil att hänga där, men får se hur det blir!

Ska försöka författa ihop några vettiga inlägg 

Just ja mina tofflor till förlossningsväskan har kommit:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Älskar rutiner.”

    1. Det sista är verkligen jag! Jag skriver listor, veckoschema och har stenkoll i kalendern! Fast allt i smyg för annars blir sambon galen haha.

      Gilla

Kommentera

