När tandfen kommer med fel pengar.

Våran 7åring tappade i tisdags kväll en till tand äntligen. Han har försökt få den att lossna över en vecka. Vi lägger alltid tanden o vatten och det blir en guldring;)

Men jag glömde såklart att byta men lyckades prata ur mig det igår morse att han tappat så sent så tandfen hade inte hunnit få veta det.

Imorse däremot låg guldpengen där, men stackarn vart helt glansig i ögonen och var påväg att börja gråta. När jag frågade varför han var ledsen så var det för han trodde att han skulle få nya pengar och inga gamla! Haha. Tur man har småpengar i bilen så det var lätt att växla så han fick nya småpengar. 

Tänk endå hur barn kan ha en sådan tydlig bild i huvudet av något och känna exakt samma besvikelse som jag kan känna när det inte blir som i mitt huvud. Även fast man glömt den lilla detaljen att berätta hur man vill ha det.

Men det var en stolt pojke som gick till skolan med vetskapen att han hade fått 4 nya pengar:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

