Förbereda inför amningen.

Jag har ju som jag skrivit förut inte dom bästa minnena av amningen men kommer ge det ett seriöst försök denna gång. Jag som älskat att planera vill därför ha allt nödvändigt hemma innan så allt finns om det skulle börja strula. 

Jag har nu beställt

  • Amningsbh, tog en storlek större så får man byta ut när bebisen kommit och man ser vart det slutar.
  • Amningskudde. Hittade en söt på rea så kunde inte låta bli.
  • Amningsinlägg,  både tvättbara och engångs. Jag har ett minne av att engångs fastnade i bröstvårtan. 
  • Amningsnapp
  • Mjölkuppsamlare
  • Bröstvårtskräm samt kompressorer
  • En elektriskt bröstpump. 
  • Massa små handdukar från Ikea.

Bilden är lånad från bonprix.

Jag är dock fundersam på om jag kan ha glömt något? Jag kommer undvika nappflaskor och napp ibörjan så man inte stör. 

Vad tyckte ni var viktigast ibörjan?:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

