Vikten. 

Fick en fråga hur det går med min vikt och alla tankar om den. Så tänkte ja skriver om det. 

Jag krigar fortfarande varje dag med vikten. Eller mest känslan och rädslan att gå upp mera, att se vågen stiga mer och mer. Jag har dock lyckats dra ner på vägandet. Nu väger jag mig max en gång i veckan och det är mycke bättre än början då det var flera gånger i veckan.

Men mina hjärnspöken är kvar! I alla appar står det att man inte ska tänka så mycket på vågen utan ta tag i det sedan men tänka på vad man äter! Att man ska gå upp 0,5 kilo minst i veckan och att det bara fortsätter så. 

Jag äter dock bättre än jag någonsin har gjort! Det är riktig mat med kostcirkeln och allt som hör till. Jag äter dock glass varje dag, men inga mängder och det är nu 2 månader sedan jag drack socker i form av dricka! Jag försöker också att röra lite på mig och känner mig pigg!

Jag hade en dröm att klara mig under en vikt. Jag har 2,1 kilo kvar dit och 7 veckor så vet att det inte kommer funka. Jag kommer gå över och det har jag accepterat! Det är inte hela världen att jag äter min glass varje dag då jag är sugen på den! Jag tänker sköta resten!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

1 thought on “Vikten. ”

Kommentera

