Spontana turer är dom bästa!

Igår morse fick min sambo för sig att vi skulle åka iväg och shoppa! Åka iväg och shoppa här innebär 50-70 mil i bilen! Sagt och gjort vi packade in oss i bilen och for. Han satt och sov och jag körde! Kände mig så fri och på riktigt bra humör. 

17 mil senare börjar bilen strejka rejält! Jag märker att något inte står rätt till, men han tycker jag ska köra lite till då han inte känner något. Efter 2 mil till hugger det rejält i ratten och han tar över! 

Vi tar oss till staden vi ska shoppa i, fast fick köra 50 sista biten. Han börjar kolla på bilen på en parkering, inser att det går inte att laga där för vi får ej tag på rätt bildelar, så köpte grejer för en provisorisk lagning.

Efter att bilen iallafall går att köra lite mer och vi varit på biltema är vi båda oroliga för hur det skulle gå att ta sig hem. Vi hade egentligen 12 mil kvar dit där vi ville shoppa (ikea) men vågar inte fara längre.

Jag går in på hm och ska köpa amningslinnen men all ork har försvunnit ur mig och lusten för att pröva kläder är verkligen noll, så vänder direkt.

Man vet dessutom att man har 25 mil hem och sambon börjar jobba om 8 timmar. 

Hem kom vi och istället för ett skötbord och bebisgrejer kom jag hem med en ros och han med grejer från biltema haha. Vi skrattade gott åt eländet när vi kom hem.

Men vi fick en riktigt mysig dag bara jag och han med ett äventyr! Köpte med oss pizza och la oss sedan och bara myste! Älskar att ta vara på tiden vi har tillsammans. 

Jag älskar att vara spontan,men inte när saker går Fel! Vi får göra ett nytt försök till ett skötbord snart! Andra gången vi misslyckas med att köpa det. Första gången var det slut i lager:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

