Vecka 33

Torsdagen är här och det innebär ny vecka! Vecka 33. Jag minns så tydligt när plusset kom, hur långt det kändes mot målet den där vinterdagen i November. Nu är det snart skolavslutningar och sommaren är verkligen nära! 

Bebisen är nu drygt 40 cm och väger 2 kilo. Vikten springer iväg på bebisen nu och den går upp ca 225 gram i veckan.Lungorna fortsätter att tränas och hjärnan växer snabbt, allt annat är nu helt färdigt. Det börjar bli riktigt trångt i magen men det är viktigt att man känner bebisen flera gånger om dagen! Mängden fostervatten ökar inte längre utan är konstant:)


Och den vanliga frågan jag då?  Jo jag mår oförskämt bra. Det märks så tydligt att jag haft några dagar att vila på då allt känns enklare denna vecka igen. Jag sover alltid lite på dagarna och försöker att inte vara vaken för länge på kvällen. Jag vaknar alltid 1-3 gånger per natt och måste kissa,  men somnar oftast om direkt! Bebisen ligger med huvudet neråt och älskar min blåsa. Räknade på skoj och mellan 18-25 gånger kissar jag per dygn! 

Sitter jag mer än 40-50 minuter får jag ett tryck uppåt i magen så jag halvligger eller ligger helst! 


Skrämmande att jag inte vet när bebis kommer! Det kan ju bli redan slutet på juni, inte för att jag tror det men endå:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

