Snön ligger vit på marken

Jag trodde det var ett skämt när sambon kom hem imorse och frågade om jag tittat ut.  Jag kom snabbt upp ur sängen och möttes av 1-2 dm snö!! Jag som jublade igår att gräsmattan nästan är framme. Bröt ihop totalt av nederlaget då jag verkligen längtat efter sol och värme. 

Visst jag har frivilligt bosatt mig här, men jag har aldrig varit med om ett sådanthär år! Det senaste jag varit med om att isen går är 26/5 och då brukar det här varit snöfritt ett tag. Nu är den tjock och har inte ens släppt från kanterna!

MEN jag bestämde mig för en stund sedan att detta inte ska få förstöra för mig! Jag ska vända det och se det positivt! Här kommer 5 bra saker med att våren och sommaren dröjer!

1. Jag slipper samla på mig vätska redan nu! Jag läser på många ställen att värme kan göra så man samlar på sig extra vätska. Med minusgrader på nätterna är det ingen fara att det händer!

2. Jag har fortfarande lätt att klä mig! Jeans och en mysig kofta sitter bra och det blir inte för varmt!

3. Svalt och skönt i sovrummet så nattsömnen blir inte förstörd! Går inte heller runt och svettas hela dagarna:)

4. Jag behöver inte har dåligt samvete för att jag ligger och vilar samt ser på tv halva dagarna inomhus:)

5. Jag har inte hunnit bli less på att vara gravid pga just det jag skrivit här uppe, jag behöver inte utsättas för alla plågor som värmen för med sig! Jag känner mig fortfarande liten och smidig och det är skönt! 

Så jag ska fortsätta ”njuta” av att det är kallt. Vi får nog snart sommar vi också med knoppande björkar och gröna gräsmattor!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Snön ligger vit på marken”

Kommentera

