Förberedelser inför Bm besöket och besöket.

Ja idag var det dags! Och som alltid när det är barnmorskebesök så måste jag ta min morgonrutiner! Det är att duscha och raka benen haha. När jag var på inskrivningen då vart det cellprov och hade då inte rakat benen tyvärr haha. 

Men besöket idag gick bra:) Hon tror att huvudet var ruckbart neråt. Bebisen rymde med alla kroppsdelar så fort hon kom i närheten.

  • Sf mått hade gått från 28,5-31,5 så det var bra. Men hon har svårt att mäta det varje gång.
  • Socker låg på 4,6 
  • Järnet hade sjunkit från 123 till 114. Så nu måste jag äta järn.
  • Vikten +0,2 kg. 
  • Blodtrycket sa hon inte bara att det var bra.
  • Hjärtligt var 142.

Allt är med andra ord som det ska. Nästa träff blir om 1,5 vecka och då är det sista gången jag träffar henne troligen. Hon går nämligen på semester. Men det blir nog bra med en ny. Jag som verkligen gillar henne!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Förberedelser inför Bm besöket och besöket.”

Kommentera

