Får man må dåligt ?

Jag tyckte att detta förtjänade ett eget inlägg. Jag sitter i ett forum om graviditet och har nu fått höra samma sak två gånger när vi pratar om krämpor och hur vi känner. Att jag ska vara glad och inte klaga då jag mår bra fysiskt! Så tänkte ta allt från början!

Jag har som sagt inte så många fysiska krämpor. Visst är jag slut i bäcken och kroppen efter en dag men jag klarar det. Jag kommer upp ur sängen med lite pustande och jag har svårt att sitta upp. Jag har möjligheten och en underbar sambo som gör det möjligt för mig att kunna ligga mycket och vila! Jag sover oftast bra på nätterna och sover en gång på dagen. Jag känner mig smidig och magen är inte iväg nå mycket. Jag börjar få sendrag när jag sover men somnar om direkt sedan.

visst låter allt härligt? Jag önskar det kunde vara så härligt.

Mitt psyke hänger inte riktigt med nu! Jag känner mig helt tom och har tappat orken och lusten på allt. Jag vill helst bara gråta och gömma mig hela dagarna. Stänga in mig i mig själv så min familj slipper vara med mig. Jag är en riktig pain i humöret också. Blir arg för minsta lilla och känner mig även sviken.

Men enligt människor nu i forumen är inte detta gravid krämpor. Jag ska vara tacksam att jag kan gå, sova och andas normalt. Jag ska vara tacksam för att jag inte gråter av smärta varje dag. Jag har ju bara fel inställning och kommer komma ur detta bara jag tänker positiva tankar.

Vi behöver börja förstå i dagens Sverige att man inte behöver vara fysiska problem för att må dåligt. Att det även kan vara psykiskt och att det är lika acceptabelt. Det är lika jobbigt med psykiska tankar som det är med fysiska grejer.

Jag hoppas på att ta mig härifrån snart, jag kämpar varje dag med små steg! Men jag vill inte höra att mina problem är mindre bara för att jag verkar pigg i kroppen. 

Jag har accepterat och insett sanningen. Jag mår inte så jävla bra just nu!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

4 thoughts on “Får man må dåligt ?”

    1. Tack för dina fina ord. Om jag inte mår bättre till nästa besök om en vecka så ska jag se till att prata med henne om det. Jag har tagit hjälp förut och det behövs ibland. ❤

      Gilla

Kommentera

