Vart inge bad.

Det vart inge bad idag och nu ångrar jag mig totalt att jag ställde in. Jag somnade när barnen gått till skolan och när jag vaknade somnade sedan sambon. Sedan sov han hårt. Jag var så barnslig och ville inte laga lunch själv så vart sur och började sura istället. Klockan gick, sambon sov och vi hade inte tid att laga mat längre. Då sket jag i att packa badkläder. Utan mat i magen är det ingen idé att bada för mig. 

Såhär fjantig är jag just nu. Små grejer som förstör för alla och inte gynnar någon. Så fort vi kommit till stan och hämtat barnen kände jag att jag ville ju faktiskt bada. Men åka 7 mil för att bada kändes inte aktuellt med trötta barn. Jag hade ju kunnat ta en macka och fil och sedan accepterat. Men nejdå.

Jag tycker synd om min familj som behöver vara nära mig nu. Längtar nästan efter barnfri vecka så jag kan ligga och vara sur för mig själv!  Och så har jag aldrig känt!

Snälla låt veckorna gå fort så jag får bli mig själv igen! 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

