Det inställda bröllopet.

Tänkte då jag har lite mindre att skriva om just nu att jag slulle berätta om det inställda bröllopet.

Jag tror inte att jag skrivit det här men vi skulle egentligen har varit gift nu. Jag friade för 4 år sedan. Fick ett ja men blev inte så mycket mer haha. Vi köpte inte ens ringar då vi inte kunde komma överens om hur dom skulle se ut haha! Jag har endå sett mig som förlovad under alla dessa år.

I augusti började vi prata om detta i samband med att vi började prata barn. Tog någon dag bara så fick jag frågan av sambon om vi inte skulle gifta oss! Självklart!

Vi var båda överens om att en borglig vigsel var ałlt vi ville ha. Båda vi två har varit gift förut, så det där stora bröllopet känns inte lika viktigt.

Vi beställde och skickade in hindersprövningen, beställde ringar, kläder till oss båda, vi var iväg till en jurist och skrev lite papper då det är lite speciellt med huset vi bor i. Jag ringde även och bokade datumet.

Den 4/10-2016 klockan 10.00 på kanelbullens dag skulle det hända! Jag var så nervös och även han. Allt kändes verkligen perfekt! Jag har en sambo som älskar bullar så det var lite extra kul!

Dagarna flöt på och i slutet på september plussade vi på första försöket. Vi var eld och lågor och nu var verkligen allt komplett! Vi skulle knyta ihop våran familj. Men då händer det.

Den 2/10 börjar jag få ljusrosa när jag torkar mig. Förstod ganska direkt vad det kunde handla om! Bröt ihop men lyckades behålla lite hopp tills jag tog ett gravtestet som jag hade kvar och det var nästan blankt. Den 3/10 forsade det blod. Vi var då i v 6+2. 

Jag tog det missfallet riktigt hårt. Låg mest bara i sängen och tyckte livet var orättvist.

Mitt i detta försvann glädjen inför ett bröllop, jag kunde inte fokusera på det alls så på eftermiddagen den 3/10 alltså dagen innan ringer jag och avbokar. Det är det bästa beslutet jag har tagit!

Jag hade inte kunnat stå där och känna den där riktiga glädjen som jag vill att det ska vara. Vi funderade på att boka om tiden innan jul men jag hittade inte riktigt någon kraft.

När vi sedan på första försöket igen plussade i början på november kände jag att jag vill fokusera på graviditen först och min sambo förstod!

Så nu står vi här ogifta, men det är ingenting jag ångrar. När tiden är våran igen så kommer vi hitta ett nytt datum och göra det! Jag tror det kommer bli nu till hösten, men vi får se.

Så ja det var berättelsen om vårat inställda bröllop pga ett missfall. Ett missfall som tog hårt, men hade jag inte fått det hade jag inte haft den vilda bebisen jag har nu i magen. 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Det inställda bröllopet.”

    1. Ja jag hade ju haft en dröm om det barnet i 6 år. Är också glad för den som ligger i min mage och växer nu:) kram!

      Gilla

Kommentera

