Så tyst i huset.

Det blir så tyst när barnen åker. Är som om någon stänger av strömmen. Jag tycker det är tråkigt även fast jag försöker ta till vara på tiden. 

Idag håller jag på att städar som vanligt på söndagarna. Vi börjar alltid varje barnfri vecka samt varje barnvecka med nystädat. Då dammar, dammsuger och skurar jag samt storstädar toaletterna. Det blir så mycket enklare i veckorna då om man bara behöver småplocka och behovs dammsuga och skura! Hoppas jag lyckas hålla detta även när bebisen är här.

Veckan som kommer nu blir en härlig vecka som jag ska försöka njuta av. Snön kommer troligen försvinna så då ska jag kratta och göra klart ute. Putsa fönster i växthuset ska jag också göra:) sedan får man se hur mycket kroppen orkar:) 

Jag tror jag ska packa en liten förlossningsväska med bara det absolut nödvändigaste. Jag ska ju iväg på 2 resor om en vecka så då kan de vara bra att ha med sig. 

Nu ska ja fortsätta dona! 

Mina paprikor börjar titta fram!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

