Besviken på min kropp, fast vänta nu?

Snön är äntligen borta från gräsmattorna och vädret är mycket bättre. Blåser ganska kallt men det är för att isen inte har gått ännu.

Så jag har börjat operation kratta! Tycker det är riktigt tråkigt så drar mig för det varje år. Gick ut nu på eftermiddagen och efter 1.5 timme med pauser gav min kropp upp! Sammandragningarna ökade och fogarna skrek.

Vet ni vad jag gjorde då? Jag var arg och förbannad och besviken på min kropp som inte höll! Ringde sambon och smågrät. Kände mig riktigt misslyckad.

Fast efter ett tag stannade jag upp och funderade, att vad håller jag på med?! Jag går snart in i v 35, jag har problem med foglossning och kroppen i stort. Jag borde istället vara stolt över den 1,5 timmen som jag orkade kratta! Och vet ni? Det är jag nu!

Det kan ta fast hela veckan att kratta om det behövs! Det viktiga är att kroppen orkar!

Hittade en blomma som har börjat växa också:) Nu är sommaren påväg!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

3 thoughts on “Besviken på min kropp, fast vänta nu?”

Kommentera

