Förlossningsbrev

Nu har jag börjat skriva på mitt förlossningsrev. Jag inser att jag är ganska bestämd med hur jag vill ha det och frågan är om det verkligen är bra?

Ju mer jag läser det jag skrivit ju mer funderar jag på om jag ska strunta i detta. Att det kanske är bättre att åka dit utan brev och låta det bli som det blir. Försöka att inte kontrollera allt utan bara glida med!

Jag har ju ett brev från min Aurora Bm som finns i min akt. Och där tar hon ju upp dom 3 viktigaste grejerna för mig. Det är

  • Smärtan! Att jag har svårt att ta smärtan, så tidig bedövning vill jag ha.
  • Att jag är extremt nålrädd.
  • Att jag är rädd att inte bli tagen på allvar.

    Jag har inga önskemål om förlossningsställning tex utan där får dom guida mig. Jag är rädd att spricka, men där måste jag lita på dom. Jag vill ha så lite folk som möjligt på rummet och bli lämnad själva efteråt. Men känns som att allt sådant kan man ta när man är där bara sambon vet om det.

    Får se hur jag bestämmer mig, skriva klart det ska jag iallafall göra! Är ett bra sätt att fundera för sig själv:)

    Författare: Dema

    Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

    Kommentera

