Vecka 35!

Visst låter det lite läskigt? Vecka 35 är ju nära målet!

Bebisen väger nu ca 2.5 kilo och är 45 cm lång. Jag har svårt att förstå hur det får plats en så stor bebis i min mage! Kroppsfettet ligger på ca 15% nu och vid fullgången tid är det 30%. Den flyter inte runt i fostervattnet länge. Fråga mig inte vad den gör istället, det framgår inte! Navelsträngen är 50 cm lång och tjock som en tumme. 

Jag mår som vanligt riktigt bra! Psykiskt är jag på topp just nu och njuter av det underbara vädret vi har fått! Ser att jag svullnar lite på fötterna när jag är ute, men det lägger sig efter ett tag igen:) Jag har fått svårt att äta, då jag känner mig konstant full i magen. Men jag försöker småäta iallafall:) livmodern går du nästan ända upp till revbenskanten i mitten. När jag har ätit nyss har jag därför svårt att sitta för då trycker det rejält.

Det som oroar mig är att det står att man kan börja kissa mera nu. Det gillar jag inte då ja redan springer hela dagarna. Får hoppas det inte stämmer på mig:) 

Såhär ser det ut i min mage ungefär nu. Var roligt att hitta en bild då moderkakan ligger fram:) det gör den nämligen på mig:) 

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Vecka 35!”

Kommentera

