Då man inte kan sova.

Jag vaknade 04 och kunde verkligen inte somna om efter toabesöket. Låg och vände och vred men insåg att till vilken nytta? Jag kan ju sova på dagen om jag vill istället. Så nu är köket dammsugat och skurat och badrummet storstäder. Tvättmaskinen går för fullt och hallen ska jag ta tag i:) Det är något av det härligaste med att bo i hus, man har ingen att ta hänsyn till.

Idag börjar barnen ramla in och jag har bakning på schemat:) Frågade barnen sist om vi inte skulle ta en paus och börja köpa bröd under sommaren, just då det är så varmt. Jag fick ett nej från alla så det är bara fortsätta baka och se glad ut!  Är ju så mycket roligare när man vet hur det uppskattas.

Min graviditet börjar göra sig mer och mer påmind! Fogarna håller inte för dom dagarna jag har haft! Men nu är växthuset färdig och gården krattad, så jag ska börja ta det lite lugnare igen:) Det tror jag mina ballonger till fötter också gillar. 

Har ni nå önskemål om något ni vill att jag skriver om? Känner att jag mest tjatat om samma saker. Kom gärna med förslag!
Paprika plantor innan nergrävning.

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Då man inte kan sova.”

  1. Det där med sömnen alltså. gjorde mig stressad förut att bara ligga och vrida mig, men det är som du skriver – man kan ju sova på dagen. Inte så att man har ett arbete att gå till såhär sent i graviditeten lixom!
    Häromdagen åt jag min frukost 05.30 t.ex… Så kan det va 😀

    Gilla

    1. Det har sina fördelar att vara gravid ibland! Frukost 0530 lät också bra! Jag somnade vid 7 och vaknade nyss så fick en hel natts sömn såhär på förmiddagen:)

      Gilla

Kommentera

