Dagens Bm besök!

Idag var det lite tråkigt hos barnmorskan! Det kan handla varit sista gången vi träffades under graviditeten. Hon pratade allt som att det var sista gången.

Allt ser iallafall toppen ut! Bebisen ligger med huvudet neråt, är ruckbart ännu dock. Men det kan de vara fram till förlossningen för en omföderska. Huvudet var dock väldigt långt ner! Hon hade svårt att verkligen avgöra pga det så hon tog in en annan barnmorska som kände. Och vi alla var överens om att huvudet är neråt:) Jag känner ju sparkar uppåt och hickan långt långt nere. 

Hon tror inte att jag kommer gå över, men man vet ju aldrig! Bebisen är iallafall startklar:)

Vi pratade även om att bebisen rör sig mycket mindre än förut. Och hon försäkrade sig säkert 3-4 gånger så jag verkligen känner den flera gånger om dagen och inte är orolig. För då ska man ringa direkt!

Åt mina fötter och svullnaden finns det inte så mycket att göra. Hålla benen högt upp och bada dom kallt då och då kan hjälpa. Ska även börja köra med stödstrumpor imorgon:) 

Pratade lite inför förlossningen och det var härligt. Jag tror fortfarande på min mjukglass! 

  • Hjärtljud 142. Men ligger alltid mellan 142-148
  • Sf mått 33 cm. Växer som det ska! 
  • Järn 116. 
  • Blodtryck 125/75
  • Socker, tog inget
  • Urinen såg bra ut
  • Vikt hög! Men det stör inte mig längre!

Nästa tid är om exakt två veckor. Och då är det till en ny Bm. Hon verkar också trevlig så det ska nog bli bra i vilket fall:) tänk vad sjukt nästa möte är i v 37! Börjar förstå hur lite tid det verkligen är kvar nu. Om jag går över kommer jag få komma tillbaka till min i slutet! Men det hoppas vi inte.

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Dagens Bm besök!”

Kommentera

