En lista. 

Då fantasin tryter så gör vi ett inlägg som listform.

Helgens bästa: Utan tvekan att få klart krattningen och växthuset! Har varit orolig just med växthuset hur jag ska orka fixa allt. Men med många pauser och 8 timmar utspridda på 2 dagar så var är allt ute! Där ute kommer jag sitta många timmar i sommar! 

Helgens godaste:  Jag har haft noll matlust nu när det varit så varmt, så det godaste är nog all vattenmelon! I stort har jag levt på frukt/mackor och fil på dagarna och ätit en lövbiffsgryta på kvällarna.



Helgens tråkigaste:  Det är helt klart att värken börjar komma. Men kollar man att jag varit sängliggandes från v 20 förut och nu börjar det strula i v 35 så är jag riktigt glad.

Helgens lugnaste: Jag lever ett väldigt lugnt liv när jag är barnfri så har faktiskt inget bra svar här. Kanske att jag inte stressat mig klart med något.

Helgens väder: Sol! Vi har en hel vecka haft väldigt bra väder och så även i helgen! Jag fick ta fram solskyddskrämen tom! Hoppas det fortsätter såhär lite till innan myggen kommer:)

Helgens sömn: Haha ja den har blivit som den blivit. Vaknar vid 3-4 av att jag måste kissa och sedan är det svårt att somna om. Men sover på dagen också så det jämnar ut sig.

Helgens saknad: Jag saknade helt klart att min sambo skulle varit hemma!  Vi har ganska mycket att göra så hade varit mysigt att göra saker tillsammans. Men om 2 helger är vi barnfria och han ledig.

Helgens ser fram emot: Jag försöker leva i nuet jsut nu, men har väldigt mycket att se fram emot nu! Får bli ett eget inlägg. Men måste självklart säga att bebisen ska komma.

 Helgens oro: Att sambon ska jobba när förlossningen startar och inte kunna ta sig ifrån. Han har ett jobb som gör att han har väldigt svårt att bara åka ifrån. Han måste vänta in en ersättare, och hitta en ersättare med kort varsel är inte lätt. Så jag håller verkligen mina tummar att det ska passa in bra! Den 9 juli tycker jag är en perfekt dag att föda på! 

Helgens  mest annorlunda: Måste säga att det är att tvätta bebisklädern! Allt blir väldigt konstigt och verkligt! Var länge sedan jag färgsorterade såhär noga! Har 1 maskin kvar nu sedan ska det strykas, sorteras och hängas in!


Helgens att minnas: Isen gick äntligen igår! Så 11/6-2017 gick isen helt! Nu kommer det gå ännu fortare att bli grönt ute!

Helgens tacksamhet: Att träden börjat knoppa och buskarna lika så, att fåglarna kvittrar, vädret är bra och att bebisen kör riktiga ommöbleringspss i magen:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

