Ett försenat vecka 36!

Lite försenat kommer här info om v 36.

Bebisen växer så det knakar! 250 gram i veckan så ca 2750 väger den nu! Föds den nu kan den behöva hjälp med maten och att hålla värmen. Allt annat borde vara färdigt. Livmodern står nu som högst, 15 cm ovanför naveln. Nu borde magen börja sjunka!.

Och mamman? Jag har det riktigt tufft nu. Jag blöder dagligen! Det tar på mitt psyke att se det där blodet varje dag. Förvärkar, slemmis och sådant klarar jag utan problem. Men just blodet har jag problem med. För mig är blod och graviditet ingen bra kombination. Tänkte ringa barnmorskan på måndag och prata med henne om just detta. Känner inte för att terra förlossningen hela tiden och ta upp deras tid. Jag hade gärna vilja veta vart det kommer ifrån.

Älskade bebis! Tycker du ska sluta skrämma mamma och bestämma dig om du ska komma ut. Annars sluta ge mig tecken!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Ett försenat vecka 36!”

  1. Tror det kan vara brustna blodkärl inne, jag hade såna och vet flera vänner som haft det också. Till mig sa BM (jag hade alltså många sammandragningar från v21 tills sonen föddes och var inlagd mycket på grund av att han ville ut förtidigt) och då sa dem till mig att för vissa när livmodern ”tränar” för häftigt så brister blodkärl där. Ofarligt men ändå inte alls roligt :(. Klart man blir rädd :(.

    Gilla

Kommentera

