Vad jag är extra sugen på nu!

Jag har mina andra graviditer inte varit sugen på nå speciellt vad jag tänkt men, men nu är suget enormt efter mycket! Här är några saker.

Pizza! Åh jag drömmer om det och kan bli akut sugen riktigt ofta! Försöker dock behärska mig så det inte blir för ofta!


Glass!! Alltså ja vad säger man. Jag har aldrig gillat glass och nu äter jag mängder! Minst en gång om dagen blir det glass! Hemma kör jag glass i matlåda, i skål är den inte nå god och på stan kör jag magnum! 

Favoriten från magnum

Vatten. Iskallt vatten ur en specifik vattenflaska! Och det måste vara vattnet vi har i våran kran. Dricker uppemot 3-3.5 liter vatten per dag. Så det är inte konstigt att jag kissar konstant! 

Fiskpinnar. Kan man få en bättre middag än fiskpinnar med pulvermos och massa citron?:)

Köttfärs. Alla rätter med köttfärs gör mig helt svag!

Saker jag inte kan äta just nu kanske ja också ska nämna.

Kyckling. I vanliga fall är det en favorit. Denna graviditet går det inte. Jag har prövat flera gånger men petar bara i maten. Hoppas verkligen det ordnar sig sedan.

Korv. Korv klarar jag inte heller av Tyvärr.

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Vad jag är extra sugen på nu!”

    1. Det är det faktiskt. Jag har efter mina två första hävdat att det bara är skitsnack med cravings. Men efter denna tar jag tillbaka alla dom tankarna! Suget släpper verkligen inte förens jag får det jag vill ha:)

      Gilla

Kommentera

