Välkommen vecka 37.

Det känns så sjukt att skriva vecka 37! Känns som jag inte riktigt hunnit med mig. Jag måste verkligen lägga på ett kol med allt jag har att göra. 

Bebisen väger iallafall nästan 3 kilo nu och är ca 48 cm lång. Äntligen är lungorna färdiga . 95% av alla förlossningar startar inom vecka 37-42.   Den lägger på sig mer och mer fett och huden ändrar sakta färg.. den är redo för att komma ut!
Och jag? Ja kroppen lyder fortfarande hyfsat och det är helt sjukt. Psykiskt jobbar jag med mina tankar varje dag att blod inte är någon fara. Jag försöker att inte stressa så mycket även fast det är svårt. 

Mina Sammandragningar blir starkare och det är positivt. Jag har kommit till insikten att nu får den faktiskt komma när den vill och midsommar är en väldigt bra helg att föda barn på! Tyvärr bestämmer ju den själv när den ska komma:(

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

2 thoughts on “Välkommen vecka 37.”

    1. Det känns nära men ändå så långt borta! Kan inte förstå riktigt att Juli snart är här och då ska bebisen komma!

      Gilla

Kommentera

