Bakisdag :)

Idag kör vi en riktig bakisdag här hemma, fast jag är iof lika pigg som vanligt och drack bara vatten igår:) Men har spenderat nästan hela dagen i sängen och det behövde min kropp!

Har även fått ett sådant skönt ”erbjudande” idag. Vi har nämligen barnen 3/4 veckor i Juli. Och känner vi att jag behöver vila /förlossningen startar eller vad som helst så är det bara att ringa så att dörren öppen där! Jag tycker det känns som en sådan trygghet. Även fast vi är två vuxna hemma så är det mycket att göra med alla barnen. Förhoppningsvis behöver vi inte använda hjälpen men vet att man inte behöver tveka. Blir lätt att man drar sig för att ringa annars.

På eftermiddagen idag började jag få konstig värk i magen och ju längre tiden har gått ju starkare har det blivit. Det gör även ont i ryggslutet.  Känns häftigt att man närmar sig mer och mer en förlossning.

Jag drömde inatt att vi blev igångsatta för att bebisen var slö. Läskig tanke enda! 

Ville mest bara titta in och säga hej. Ska ta två Alvedon och försöka sova lite. Imorgon är en ny härlig dag och då börjar allvaret. Har riktigt mycket att göra nu denna vecka här hemma! Får se hur mycket kroppen orkar men lite matlådor, brödbak och fix innför bebis hoppas jag att jag hinner med:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

1 thought on “Bakisdag :)”

Kommentera

