Dagens Bm besök/ läkarbesök

Jag måste lära mig att inte planera dagarna som det är barnmorskebesök på! Dagens besök tog nämligen 4!!!! Timmar. Eller ja besöket tog 30 minuter men sedan skickade hon mig vidare.

Allt såg bra ut hos henne. Den ligger långt ner men inte fast ännu.

  • Hjärtljud 158
  • Sfmått 33, samma som sist.
  • Järn 116 (äter fortfarande inte tabletter)
  • Socker 5,8
  • Blodtryck 140/80 först och 120/75 efter 10 min.
  • Vikt +7,2 kilo totalt 

Vi sammanfattade graviditeten och allt kändes bra. Hon frågade dock när jag kom hur det gått med blödningarna (hon Tyckte det var konstigt att jag ej åkt in).

Jag berättade om bemötandet och hon vart nästan arg, ringde förlossningen och fixade så jag skulle få komma direkt och träffa en läkare.

Sagt och gjort efter besöket var det ner till förlossningen, det är bara en våning ner. Fick ta en ctg och allt såg bra ut. Hon tog även blodtryck och nu var det 90/68 så riktigt lågt och fint. Hon berättade sedan att hon ringt läkaren och att jag skulle få träffa honom 1330 ca då han bara skulle äta lunch. 

Vi valde att åka iväg och komma tillbaka. Men då började den eviga väntan! Läkaren glömde helt bort oss så vi satt bara och väntade och väntade! Klicka 1440 får vi tag på en som hittade honom och 1510 kom vi äntligen in.

Han bad om ursäkt och förklarade varför det blivit såhär och allt var bra. Kände direkt att denna läkare gillar jag! Rak, ärlig och gillar sitt jobb. Kom dessutom från Danmark!

Han förklarade att han vill göra ett UL och vul samt även känna. Då han endå gjorde UL ville han passa på att kolla vikten så vi kan släppa sfmåttet.

Allt såg bra ut på ultraljudet, moderkakan är stor och fin och sitter på höger sida, flödet från navelsträngen är bra och bebisen är aktiv. En välnärd bebis som har fostervatten som räcker gott och väl! Den skulle vara på 2/20 min var på 5/50. Det viktigaste var inga blödningar på moderkakan.

Även vul såg bra ut. Innersta tappen är nästan borta och inga blödningar som är synliga på tapp eller så, bara i hinnorna. När han kände kändes det också toppen! Lite öppen och tappen är fin.

Så han förklarade detta som näsblod. Att jag har så sköra slemhinnor just nu där nere så det kan räcka med att jag nyser, böjer mig eller bara hostar för att det ska börja blöda. Det är absolut inget farligt men jag ska enda vara uppmärksam på om det kommer mera.

Så nu tänker jag försöka njuta av tiden som är kvar! Jag vill inte att detta ska få förstöra dom sista veckorna som jag är gravid! 

Äntligen gjorde man en rejäl undersökning!

Dagens kurva

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

